آشنایی با خدمات کنسولی

تشکیل پرونده تحصیلی در سامانه میخک

کلیه مدارک و گواهی های تحصیلی و آموزشی خارجی اتباع جمهوری اسلامی ایران که از سوی مراجع و مراکز معتبر حوزه محل ماموریت (دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزشی، بیمارستانها و مراکز آموزش درمانی) صادر میشوند، تنها از طریق سامانه میخک و رایگان تائید می گردند. فرآیند انجام کار با آن سامانه به شیوه ذیل می باشد:

نحوه کار توسط متقاضی

1.آماده سازی


1.1.مدارک مورد نیاز: متقاضی ابتدا مدارک ذیل را با فرمت های JPG و JPEG و حداکثر حجم 300 کیلوبایت، اسکن و برای بارگذاری آماده نماید.
1.عکس پرسنلی و جدید تمام رخ (برای خانم ها عکس با حجاب اسلامی باشد)
2.کارت ملی
3.صفحه اول گذرنامه ایرانی معتبر
4. تصویر مهر آخرین خروج در گذرنامه
5.روادید تحصیلی، اقامت تحصیلی و یا مجوز اقامت قانونی
6. آخرین مدرک تحصیلی داخل کشور (چناچه مدرک تحصیلی مقطع قبلی در خارج از کشور صادر شده باشد می بایست ابتدا به تائید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل تحصیل رسیده باشد.)
7.آخرین مدرک یا گواهی تحصیلی فعلی (دانشجویان گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی ثبت نام در دانشگاه متضمن ذکر نام دانشگاه، مقطع تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل، رشته تحصیلی را بارگذاری نمایند.)
8.کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم، کفالت و یا تحصیلی برای آقایان (در صورت وجود)
9.نصب و استفاده از گوگل کروم Google Chrome برای ورود به سامانه میخک به نشانی: mikhak.mfa.ir
10.ثبت نام در سامانه میخک با شماره ملی متقاضی و انتخاب رمز عبور مناسب

تذکرات


متقاضی در حفظ و نگهداری نام کاربری و رمز عبور در سامانه اهتمام جدی داشته باشند.
- در صورتی که متقاضی در هنگام کار با سامانه مشخصات خود را اشتباه وارد نموده باشد بعد از ورود به سامانه امکان ویرایش اطلاعات فردی خود را خواهد داشت.
- در صورت تغییر کشور محل تحصیل و یا هرگونه اشتباه در انتخاب نمایندگی، متقاضی می تواند از طریق ویرایش اطلاعات فردی نسبت به تغییر نمایندگی انتخابی خود اقدام نماید تا پرونده در کشور محل اقامت متقاضی قابل بررسی باشد.
در صورتی که متقاضی رمز عبور را فراموش کرده باشد با انتخاب گزینه بازیابی، رمز عبور به نشانی الکترونیکی متقاضی ارسال خواهد شد.
- در صورتی عدم دسترسی به پست الکترونیکی و یا اشتباه در درج آن در اطلاعات فردی، متقاضی می تواند تصاویر گذرنامه و کارت ملی خود را اسکن و به نشانیmikhaj@webmail.mfa.ir ارسال نماید تا رمز عبور، به پست الکترونیک درخواست کننده ارسال شود تا امکان ورود به سامانه و ویرایش نشانی پست الکترونیک امکانپذیر گردد.

2.تشکیل پرونده تحصیلی


1.تشکیل پرونده تحصیلی با بارگذاری مدارک مورد نیاز (1-1) ودریافت کد رهگیری
2. چنانچه متقاضی مدارک لازم برای تشکیل پرونده را بصورت ناقص و یا ناخوانا بارگذاری نموده باشد، می بایست آنها را دوباره بارگذاری نموده و کد رهگیری جدید دریافت نماید.

3.درخواست تائید مدارک


3.1.پس از دریافت کد رهگیری مربوط به تشکیل پرونده تحصیلی، متقاضی با انتخاب گزینه "تائید مدارک"و تعیین نوع مدارک "تحصیلی و آموزشی"درخواست تائید مدارک و گواهی های آموزشی نماید به همین منظور با انتخاب یکی از گزینه ها ی توضیحات مدرک شامل
گواهی اشتغال به تحصیل
گواهی ریز نمرات میان دوره
گواهی پرداخت شهریه
مدرک فارغ التحصیلی و ریز نمرات پایان دوره
گواهی یا مدرک شرکت در دوره یا سمینار
نسبت به بارگذاری تصاویر آنها بصورت جداگانه و مجزا اقدام نماید.

توجه:


برای هر مدرک یا گواهی دریافت کد رهگیری مجزا الزامی بوده و قسمت تعداد صفحات فقط به صفحات بعدی همان مدرک (مانند ریز نمرات) می باشد.
در صورتی که نیاز به تائید چندین نسخه از یک گواهی باشد بارگذاری یک نسخه از آن کفایت می کند.
2.3.متقاضی پس از دریافت کد رهگیری درخواست تائید مدارک، می تواند با اصل مدارک بارگذاری شده برای تائید نهایی به نمایندگی مراجعه نماید.
تبصره:
آن دسته از مدارکی که قبلا توسط وزارت آموزش عالی محل تائید شده باشد، متقاضی می تواند تصویر تائیدیه های مزبور را به همراه اصل مدارک بارگذاری نماید.
نظر به اینکه اصالت مدارک فارغ التحصیلی توسط بخش کنسولی نمایندگی از مراجع رسمی و مرتبط استعلام می گردد، متقاضی تنها پس از حصول اطمینان از دریافت پاسخ استعلام می تواند به همراه اصل مدارک به نمایندگی مراجعه نماید.
در صورتی که متقاضی به داخل کشور مراجعت نموده و قصد تائید مدارک و گواهی