آشنایی با خدمات کنسولی

شرایط صدور روادید

وزارت امور خارجه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در اجرای سیاست کلی دولت جمهوری اسلامی ایران و مقررات مربوطه آماده ارائه خدمات جهت مسافرت اتباع کشورهای خارجی به ایران می‌باشند.

مدارک مورد نیاز:


1.اتباع کلیه کشورهائی که دارای گذرنامه و اجازه اقامت معتبر در کشور محل اقامت می باشند، می توانند پس از ارائه مدارک لازم و اخذ روادید به ایران مسافرت کنند.
2.اتباع کلیه کشورها که دارای گذرنامه معتبر می باشند می توانند برای مسافرت به مناطق اقتصادی آزاد کیش، قشم و چابهار روادید 14 روزه را در مبادی ورودی مناطق مذکور اخذ نمایند.
3.اتباع خارجی زیر 18 سال جهت اخذ روادید نیاز به ارائه اجازه نامه کتبی پدر که به تأیید نوتاری پابلیک (محاضر رسمی محلی) رسیده باشد، دارند.
4.اتباع خارجی پس از ورود به مناطق آزاد در صورتی که قصد مسافرت به سایر نقاط کشور را داشته باشند می توانند به نمایندگی وزارت امور خارجه مستقر در همان منطقه مراجعه و طبق مقررات روادید لازم را دریافت نمایند.
5.متقاضیان برای ورود یه سایر مناطق آزاد که فاقد مبادی مستقیم ورودی هوائی، دریائی و یا زمینی می‌باشند می بایست از طریق یکی از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور روادید مورد نیاز را دریافت نمایند.
6.ایرانیانی که ترک تابعیت ننمودن اند (دارای شناسنامه و گذرنامه ایرانی می باشند) و در ضمن دارای گذرنامه خارجی و یا مدرک مسافرتی پناهندگی می باشند نمی توانند با مدارک مذکور به ایران مسافرت نمایند، اینگونه افراد می بایست گذرنامه جدید دریافت کرده و با گذرنامه ایرانی به کشور مسافرت نمایند.
7.صدور روادید برای اتباع کلیه کشورها باستثناء فلسطین اشغالی (اسرائیل) براساس مقررات بلامانع است.
8.درصورت رد درخواست روادید بهر دلیل وجه پرداخت شده مسترد نمی گردد.