آشنایی با خدمات کنسولی

اعزام بیماران

یکی دیگر از وظایف اداره امور اجتماعی اعزام بیماران شورای عالی پزشکی به خارج از کشور است. مراحل و سیر اعزام بیماران به شرح زیر می باشد:
1. اداره امور اجتماعی پس از دریافت مجوز اعزام شورای عالی پزشکی توسط خود فرد یا خانواده وی، موضوع را به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مورد نظر منعکس نموده تا نسبت به تعیین وقت ملاقات بیمار و روش درمان توسط پزشک معالج اقدام لازم معمول و متعاقبا موضوع جهت انعکاس به شورای عالی پزشکی از طریق اداره امور اجتماعی انجام پذیرد.
2. پس از دریافت نظریه پزشک مربوطه توسط بخش پزشکی تأیید و توسط این اداره به مرجع اعزام منعکس می گردد.
3. پس از تخصیص ارز درمانی توسط دبیرخانه ارزی شورای عالی پزشکی، این اداره طی نامه ای درخواست روادید پزشکی برای بیمار و همراه را به اداره گذرنامه و روادید منعکس تا مساعدتهای لازم جهت صدور روادید فوری به نمایندگی های خارجی مقیم در تهران صورت پذیرد.
4. پس از پایان معالجات، بیماران اعزامی جهت تسویه حساب با مرجع اعزام کننده، باید کلیه مدارک و صورت حسابهای پزشکی خود را در محل نمایندگی با الصاق فرم متحد الشکل، به تأیید نمایندگی برسانند.
* نظر به اینکه برخی از بیماران با هزینه شخصی به یکی از کشورها به منظور معالجه مسافرت می نمایند، چنانچه بخواهند از مزایای بیمه در داخل کشور بهره مند شوند، ضروری است که مدارک خود را به تأیید سفارت خانه جمهوری اسلامی ایران در محل درمان برسانند.

ملاحظات:


اداره امور اجتماعی وزارت امور خارجه: تهران، میدان امام خمینی(ره)، خیابان امام خمینی(ره)، ساختمان شماره 3 وزارت امور خارجه.