آشنایی با خدمات کنسولی

زندانیان ایرانی در خارج از کشور

رسیدگی به امور ایرانیان زندانی در خارج از کشور که تحت هر عنوان، به هر علت و جرمی گرفتار شده اند، بر عهده اداره امور اجتماعی می باشد. در همین راستا خدمات زیر به خانواده زندانیان ارائه می شود.

مدارک مورد نیاز:


الف: پیگیری وضعیت زندانی؛ بستگان درجه یک زندانی (شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندان) می توانند با ارائه اصل مدارک هویتی(شناسنامه و کارت ملی) خود و فرد زندانی، پس از تکمیل فرم درخواست، نسبت به پیگیری آخرین وضعیت سلامتی و قضائی (آخرین حکم دادگاه) وی اقدام نمایند.
ب: حواله وجه برای زندانی؛ بستگان درجه یک زندانی جهت تأمین نیازهای شخصی وی می توانند از طریق مراجعه به اداره امور اجتماعی و تکمیل فرم حواله وجه، ماهانه مبلغ 200 یورو برای زندانی حواله نمایند. فرد مراجعه کننده باید قبل از مراجعه نسبت به تهیه یورو اقدام نماید. * قابل ذکر است حواله مبالغ بیش از 200 یورو در ماه، امکان پذیر نبوده و در صورتی که ضرورتی جهت حواله وجود داشته باشد، این موضوع باید به تأیید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور برسد.
ج: ارسال نامه شخصی برای زندانی؛ بستگان درجه یک زندانی (شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزندان) می توانند با ارائه اصل مدارک هویتی(شناسنامه و کارت ملی) خود و فرد زندانی، پس از تکمیل فرم درخواست، نسبت به ارسال نامه شخصی برای فرد زندانی اقدام نمایند.