آشنایی با خدمات کنسولی

گواهی عدم سوء پیشینه

ایرانیان ساکن کانادا جهت درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه بشرح ذیل اقدام نمایند : 

1 – مراجعه به یکی از مراکز پلیس شهر محل سکونت در کشور کانادا و تهیه یک برگ آثار انگشتان بصورت دیجیتالی یا به شیوه دستی با کیفیت و وضوح بالا بگونه ای که خطوط انگشتان کاملاً مشهود و مشخص باشد. در غیر اینصورت مسئولیت عدم پذیرش آن توسط مرجع صادر کننده گواهی، بعهده متقاضی می باشد.

لازم به ذکر است به جهت ضرورت بارگذاری اصل یا تصویر رنگی آثار انگشتان در این سامانه، نیازی به لاک و مهر کردن آن از سوی پلیس کانادا نمی باشد.

2 - مراجعه به سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی ( میخک )

3 - ورود به سامانه

4 - انتخاب نماد ورود به سامانه با رمز عبور

5 - انتخاب نماد امور سجلات

6 - انتخاب نماد درخواست گواهی عدم سوء پیشینه

7 - انتخاب نمایندگی (اتاوا)

8 - تکمیل اطلاعات درخواستی در تمامی فیلدها از قبیل مشخصات فردی و غیره بطور کامل و دقیق.

9 - بارگذاری اصل یا تصویر رنگی مدارک درخواستی با کیفیت و وضوح بالا و اندازه مناسب . قبل از بارگذاری اصل یا تصویر رنگی صفحه مشخصات گذرنامه به این نکته توجه داشته باشید که حداقل 6 ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد و در غیر اینصورت ابتدا آن را تعویض نموده و سپس گذرنامه جدید را بارگذاری نمائید .

10 - فعال نمودن مربع مربوط به تعهدنامه 

11 - درج نمودن کد امنیتی

12 - انتخاب نماد ثبت

13 – انتخاب نماد دریافت رسید

14 – اقدام بر اساس اطلاعات مندرج در رسید دریافتی

15 – پس از مراجعه حضوری بستگان به وزارت امور خارجه و اقدام لازم و بررسی از سوی پلیس و تائید نهائی آن، تصویر گواهی عدم سوء پیشنه صادره به ایمیل اعلام شدaه از سوی متقاضی در سامانه میخک، ارسال می گردد.

16 – متقاضی می تواند تصویر گواهی صادره از سوی اینترپل را پرینت گرفته و به مقامات ذیربط کانادا ارائه نماید.

17 – در صورتی که متقاضی به اصل گواهی صادره از سوی اینترپل نیاز داشته باشد، تحویل دهنده مدارک درخواست پس از گذشت 3 هفته از صدور آن، می تواند به همراه اصل کارت شناسائی ملی خود در ساعات اداری به ساختمان شماره 3 ( ساختمان کنسولی ) وزارت امور خارجه در تهران مراجعه نماید.